Open Site Navigation
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees
Open Site Navigation

Hoe kom je binnen bij ziekenhuisinkopers met een nieuw duurzaam product?

Alsico is een fabrikant in bedrijfskleding uit het prachtige mondaine Ronse. En eigenlijk doet Alsico al alles goed: ze zijn hard onderweg naar klimaatneutraal, ze zorgen voor repareerbaarheid en recyclability en in plaats van goedkope wurgcontracten af te sluiten in derde wereldlanden nemen ze daar ter plekke werknemers aan en behandelen ze die gewoon zoals je werknemers behandeld… eerlijk en met respect.


Wat doen ze dan nog niet zo goed? Stoefen over hoe goed ze het doen. En daar kunnen wij hen natuurlijk wel bij helpen…

AlsiflexⓇ B2B campagne

Alsico

Alsico

AlsiflexⓇ B2B campagne

Hoe kom je binnen bij ziekenhuisinkopers met een nieuw duurzaam product?

Alsico is een fabrikant in bedrijfskleding uit het prachtige mondaine Ronse. En eigenlijk doet Alsico al alles goed: ze zijn hard onderweg naar klimaatneutraal, ze zorgen voor repareerbaarheid en recyclability en in plaats van goedkope wurgcontracten af te sluiten in derde wereldlanden nemen ze daar ter plekke werknemers aan en behandelen ze die gewoon zoals je werknemers behandeld… eerlijk en met respect.

Wat doen ze dan nog niet zo goed? Stoefen over hoe goed ze het doen. En daar kunnen wij hen natuurlijk wel bij helpen…

Rationele argumenten genoeg, dus. Maar om écht te overtuigen gaat er niets boven een beetje beleving én emotie. Helaas dragen inkopers geen verpleegsterspakjes en dus ervaren ze niet hoe oncomfortabel die meestal zijn.. Om ervoor te zorgen dat de salesmensen van Alsico welkom waren om langs te komen met een pakket proefkleding bedachten we een klein cadeautje op voorhand…

Rationele argumenten genoeg, dus. Maar om écht te overtuigen gaat er niets boven een beetje beleving én emotie. Helaas dragen inkopers geen verpleegsterspakjes en dus ervaren ze niet hoe oncomfortabel die meestal zijn.. Om ervoor te zorgen dat de salesmensen van Alsico welkom waren om langs te komen met een pakket proefkleding bedachten we een klein cadeautje op voorhand…

Het eerste project dat we samen met Alsico deden was een kleine maar fijne B2B campagne voor AlsiflexⓇ. Dat is een zeer duurzaam en lekker zittend gamma ziekenhuiskleding gemaakt van een speciaal ontwikkelde stof. “AlsiflexⓇ cares as much as you do” werd de slogan. Want het zorgt namelijk voor comfort, het zorgt voor besparingen door kortere droogtijden, het zorgt voor kleding die veel langer meegaat en het zorgt voor de toekomst door een CO2-reductie van 70% tov gewone ziekenhuiskleding.

Het eerste project dat we samen met Alsico deden was een kleine maar fijne B2B campagne voor AlsiflexⓇ. Dat is een zeer duurzaam en lekker zittend gamma ziekenhuiskleding gemaakt van een speciaal ontwikkelde stof. “AlsiflexⓇ cares as much as you do” werd de slogan. Want het zorgt namelijk voor comfort, het zorgt voor besparingen door kortere droogtijden, het zorgt voor kleding die veel langer meegaat en het zorgt voor de toekomst door een CO2-reductie van 70% tov gewone ziekenhuiskleding.

We vroegen de inkopers hun kledingmaat en om wiens toekomst ze het meeste geven. Als ze dat invullen (bijvoorbeeld: size XL en “I care most for the future of my children Toon en Ana”) krijgen ze een stylish, comfortabel én duurzaam jasje van Alsiflex@stof dat dus zorg draagt voor de toekomst. En op dat jasje zit een gepersonaliseerd labeltje met de tekst: “This jacket also cares for Toon & Ana”.


De actie loopt nog, maar tot op heden resulteert het grootste deel van de contacten in een afspraak...

We vroegen de inkopers hun kledingmaat en om wiens toekomst ze het meeste geven. Als ze dat invullen (bijvoorbeeld: size XL en “I care most for the future of my children Toon en Ana”) krijgen ze een stylish, comfortabel én duurzaam jasje van Alsiflex@stof dat dus zorg draagt voor de toekomst. En op dat jasje zit een gepersonaliseerd labeltje met de tekst: “This jacket also cares for Toon & Ana”. De actie loopt nog, maar tot op heden resulteert het grootste deel van de contacten in een afspraak...

Wil je weten hoe we jouw 'good things' laten groeien?

Merci voor je bericht!

KMO PORTEFEUILLE   |   DISCLAIMER ​  |   PRIVACY & COOKIE POLICY

dienstverlener

Met onze vork hebben we een krachtig wapen in handen: elke dag kiezen we minstens drie keer wat we zullen eten. En dat heeft een impact op de planeet en op onze medemens.

Samen met onze vriendinnen van EVA (Proveg België) strijden we alweer heel wat jaren voor een plantaardiger dieet. Dit keer deden we dat in de vorm van een kookboek vol plantaardige inspiratie voor chefs van de toekomst, dat we vormgaven.

Met onze vork hebben we een krachtig wapen in handen: elke dag kiezen we minstens drie keer wat we zullen eten. En dat heeft een impact op de planeet en op onze medemens.

Samen met onze vriendinnen van EVA (Proveg België) strijden we alweer heel wat jaren voor een plantaardiger dieet. Dit keer deden we dat in de vorm van een kookboek vol plantaardige inspiratie voor chefs van de toekomst, dat we vormgaven.