Hoe help je de landbouw verduurzamen met een… Powerpoint?
Meestal maken we bij Bigtrees slimme campagnes, fris graphic design, toffe video’s of bedenken we duurzame services of producten. Maar heel af en toe maken we ook gewoon enkel een powerpoint presentatie.
Is dat erg? Nee, helemaal niet. Want soms is een goed opgebouwd verhaal verpakt in een slimme slidedeck alles wat je nodig hebt om impact te maken.
MO* Magazine
Innovatiesteunpunt Landbouw & platteland
Innovatiesteunpunt Landbouw & platteland
Carbon Farming
Hoe help je de landbouw verduurzamen met een… Powerpoint?
Meestal maken we bij Bigtrees slimme campagnes, fris graphic design, toffe video’s of bedenken we duurzame services of producten. Maar heel af en toe maken we ook gewoon enkel een powerpoint presentatie.
Is dat erg? Nee, helemaal niet. Want soms is een goed opgebouwd verhaal verpakt in een slimme slidedeck alles wat je nodig hebt om impact te maken.
Nu is Carbon farming op zich een interessant verhaal (zeg maar: op een ander manier aan landbouw doen om CO2 uit de atmosfeer te capteren en in de bodem om te slaan) . Maar laat het vertellen door een techneut of een klimaatfanaticus en het bedrijfsleven haakt gegarandeerd af. Vandaar de nood aan een goed gestructureerd en mooi vormgegeven overtuigingstool.
Nu is Carbon farming op zich een interessant verhaal (zeg maar: op een ander manier aan landbouw doen om CO2 uit de atmosfeer te capteren en in de bodem om te slaan) . Maar laat het vertellen door een techneut of een klimaatfanaticus en het bedrijfsleven haakt gegarandeerd af. Vandaar de nood aan een goed gestructureerd en mooi vormgegeven overtuigingstool.
Het Innovatiesteunpunt Landbouw & platteland was op zoek naar partners in de bedrijfswereld om samen met de landbouwsector projecten van carbon farming op te starten. Op die manier wil de landbouwsector werk maken van lokale vermindering van de CO2 uitstoot. En om die partners te vinden moesten ze de boer op met een goed verhaal.
Het Innovatiesteunpunt Landbouw & platteland was op zoek naar partners in de bedrijfswereld om samen met de landbouwsector projecten van carbon farming op te starten. Op die manier wil de landbouwsector werk maken van lokale vermindering van de CO2 uitstoot. En om die partners te vinden moesten ze de boer op met een goed verhaal.
En de boer die ploegde… dus niet gewoon voort. Het innovatiesteunpunt probeerde met onze powerpoint voortrekkers te overtuigen om te investeren. En de eerste carbon farming proefprojecten (o.a. met de Colruytgroep) zijn inmiddels van start gegaan.
We vroegen de inkopers hun kledingmaat en om wiens toekomst ze het meeste geven. Als ze dat invullen (bijvoorbeeld: size XL en “I care most for the future of my children Toon en Ana”) krijgen ze een stylish, comfortabel én duurzaam jasje van Alsiflex@stof dat dus zorg draagt voor de toekomst. En op dat jasje zit een gepersonaliseerd labeltje met de tekst: “This jacket also cares for Toon & Ana”. De actie loopt nog, maar tot op heden resulteert het grootste deel van de contacten in een afspraak...