top of page
  • impactlab_website_ASSETS-08

Het Bigtrees Impact
Lab richt zich via co-creatie op duurzame innovatiestrategie en transformatie.

Het Bigtrees Impact Lab richt zich via co-creatie op duurzame innovatiestrategie en transformatie. Aan de hand van onder meer co-branding, opleidingen, trainingen en onderzoeksprojecten genereren we rond de verschillende dimensies van duurzaamheid positieve impact en economische meerwaarde.

Naast de opleidingen, trainingen en onderzoeksprojecten, zet het Bigtrees Impact Lab sterk in op samenwerking en co-branding rond specifieke duurzaamheidsvraagstukken. Samen met collega’s, concullega’s of sectorgenoten testen we ideeën uit, onderzoeken we de markt of wordt gewerkt op specieke thema’s die zorgen voor een duidelijk afgelijnde toegevoegde (economische) meerwaarde rond duurzaamheid.

Wil je graag meer weten over het Bigtrees Impact Lab, neem dan contact op met christoph@bigtrees.be

Programma

Creativiteit op de werkvloer

Ontdek Duurzame HR

Sustainable Development Goals (SDG’s): Do’s and Dont’s

Design for good

Stakeholder-management en Materialiteit 

Duurzame innovatiestrategie voor KMO's

Digitale Duurzaamheid

The Employee Experience Cycle

Als adviseur en interimmanager begeleide Els De Geyter diverse organisaties in hun transitie naar toekomstbestendig leiderschap en het ontwerpen van een passend 'People & culture' kader. Zo werkte ze voor  Storyme, Showpad, Mediagenix, Xylos, Baloise, Axa, Proximus, ILean. Vandaag richt ze zich vanuit Glowstix op duurzaam leiderschap en duurzaam HR management. Als social impact entrepreneur ondersteunt ze niet alleen bedrijven, maar brengt ze duurzaam leiderschap ook graag zelf in de praktijk. In het verleden bouwde ze haar eigen startup Human Reef en nu is ze volop bezig met een nieuwe initiatieven rond duurzaam toerisme en inclusieve natuurbeleving onder de naam Globetwisters en Baerekracht. 

Els De Geyter

Riet De Sadeleer

Ondernemer, facilitator, trainer en grote voorstander van lifelong learning. Al sinds mijn eerste werkervaring kwam ik in contact met heel wat ondernemers met een groei-ambitie. Wat me keer op keer verwonderde was waarom het ene bedrijf in no-time succesvol was en het andere in cirkeltjes bleef draaien. Het antwoord: betrokkenheid. Organisaties die er in slagen om hun mensen verliefd op hen te laten worden, behalen naast een gezonde bedrijfscultuur ook telkens opnieuw betere resultaten. Met “Groeien: dat is durven!” bracht Riet in 2020 een boek uit voor zowel startende als ervaren ondernemers; een concreet stappenplan om ondernemingen te laten groeien.

Lise Boutery

As a Business Coach in Sustainable HRM, Lise Boutery assists organisations in their transition to an agile and resilient organisational structure and culture, from high-level strategy to developing future-proof processes and procedures. Her clients include In The Pocket, Showpad, LoQutus, Ground Lion, AXI and Foodpairing.  Her passion for sustainable growth extends to her family life, kitchen and kitchen garden. As an extension of this, last year she became a board member at the Biodynamic cooperative ‘De Wassende Maan’ where equally strategic actions are being taken to cope with the purchasing power crisis.  Her passion is always to find the balance between Planet, People and Profit, both personally and professionally. Lise is keen to explore the pathway towards where this balance can be developed further the coming years.

Lettemieke Mulder

Al meer dan 15 jaar leidt Lettemieke duurzaamheidsprogramma’s volgens de waardes van het triple bottom line model bij wereldwijde merken waaronder Unilever, Tetra Pak, First Solar en Sony. Ze is gespecialiseerd in o.a. Multi-stakeholder partnering, duurzaam waardeketenbeheer, interne en externe beleidsmaking en communicatie, en het identificeren en ontwikkelen van op duurzaamheid gebaseerde kansen in markten wereldwijd. Voor  TheRockGroup en Bigtrees zet Lettemieke haar ervaring, internationale netwerk en energieke en betrokken aanpak in om samen met klanten te werken aan het ontwikkelen van oplossingen en het creëren van kansen, met de focus op voeding en energie. Als meertalige Nederlandse heeft Lettemieke gewoond, gewerkt en gestudeerd in het VK, de VS, Duitsland en Nederland, en woont ze momenteel in België.

Willem Roekens

Als beleidsadviseur informeerde hij klanten over de nieuwste EU-wetgevingsinitiatieven en hielp hij hun positie over te brengen aan beleidsmakers. Als projectmanagement consultant werkte hij samen met organisaties om hun projecten te aligneren met hun strategie en om de manier waarop projecten werden uitgevoerd te verbeteren. Willem werkte aan een reeks onderwerpen om duurzaamheid te bevorderen, onder meer door de opvolging van nieuwe EU-regels voor invasieve uitheemse soorten of ETS, het helpen van een rederij bij het verkrijgen van EU-financiering om haar emissies te verminderen, of het ondersteunen van het projectbeheer van Belgische organisaties die een sleutelrol spelen bij het faciliteren van duurzaam vervoer en hernieuwbare energie. 

is een activist vermomd als ondernemer. Wannes gelooft dat ondernemingen succesvoller zijn als ze duurzaamheid centraal stellen in hun strategie maar ook dat duurzame bedrijven succesvoller zijn als ze marketing en communicatie gebruiken om hun oplossing toegankelijker te maken. Wannes komt uit de duurzaamheidsbeweging waar hij de kracht van activisme leerde waarderen. Als ondernemer ontdekte hij de duurzame hefboom van bedrijven. Wannes is gefascineerd door gedragswetenschappen en innovatie-strategieën. Hij ziet ze als onmisbare tools in het decennium van duurzame actie. Zijn campagnes leverden tal van impact awards op. Hij werkte onder meer voor Reynaers Aluminium, Beaulieu International Group, Reynaers Group, Ajinomoto, Argenta en verzorgde tal van overheidscampagnes waaronder Donderdag Veggiedag.

Wannes Van Giel

Na haar opleiding in communicatie- en marketingmanagement werkte Anneleen 15jaar in de bedrijfswereld waar ze haar marketingervaring opbouwde. Zowel in grote internationale bedrijven als in kleinere familiebedrijven (Ontex International, Cookware Company, Veldeman). Het is daar dat Anneleen vaststelde hoe duurzaam ondernemen vaak niet de nodige aandacht krijgt. Vaak door een gebrek aan tijd, maar dikwijls ook door het ontbreken van kennis en ervaring. Als antwoord richtte Anneleen in 2020 MierO op, een kantoor dat noodzakelijke kennis naar de onderneming brengt en tijdsefficiënt de krijtlijnen uitzet voor een progressieve duurzaamheidsstrategie. 

Anneleen De Pau

Ann Debeuf

Ann Debeuf is lector en onderzoeker aan de AP Hogeschool, departement Media, Design & IT. Haar expertise is breed en gaat van concept over creatie tot het technische luik (denk aan colormanagement, advanced InDesign, alles rond PDF, digitale publicaties, ...) Momenteel ligt haarfocus meer op (duurzame) verpakkingen en structural design. Zij is ook auteur van het boek Plakkend Design. Een heldere vorm voor jouw boodschap. In de lay-out van het boek past ze zelf haar richtlijnen toe. Als onderzoeker ligt het thema ‘Responsible Design’ haar nauw aan het hart. Daar tracht ze impact te creëren bij visual designers door hen te ondersteunen en te inspireren in hun stappen rond duurzaamheid.

Ines Vanlangendonck 

Ines Vanlangendonck is de oprichter van Kamon. Voordien richtte ze met succes twee digitale agencies op, Foursevens en Redtree (nu Formica). Ze volgde in 2018 de opleiding Sustainability Leadership aan Cambridge University, wat leidde tot het idee voor Kamon, een digitale studio voor digitalisering van duurzame bedrijfsprocessen en diensten. Daarnaast is Ines ook actief als digitaal adviseur in de artistieke sector en spreekt ze regelmatig op conferenties over digitale duurzaamheid.

Programma

Ontdek Duurzame HR

Creativiteit op de werkvloer

Sustainable Development Goals (SDG’s): Do’s and Dont’s

Design for good

Stakeholder-management en Materialiteit 

Duurzame innovatiestrategie voor KMO's

The Employee Experience Cycle

Digitale Duurzaamheid

Als adviseur en interimmanager begeleide Els De Geyter diverse organisaties in hun transitie naar toekomstbestendig leiderschap en het ontwerpen van een passend 'People & culture' kader. Zo werkte ze voor  Storyme, Showpad, Mediagenix, Xylos, Baloise, Axa, Proximus, ILean. Vandaag richt ze zich vanuit Glowstix op duurzaam leiderschap en duurzaam HR management. Als social impact entrepreneur ondersteunt ze niet alleen bedrijven, maar brengt ze duurzaam leiderschap ook graag zelf in de praktijk. In het verleden bouwde ze haar eigen startup Human Reef en nu is ze volop bezig met een nieuwe initiatieven rond duurzaam toerisme en inclusieve natuurbeleving onder de naam Globetwisters en Baerekracht. 

Els De Geyter

Riet De Sadeleer

Ondernemer, facilitator, trainer en grote voorstander van lifelong learning. Al sinds mijn eerste werkervaring kwam ik in contact met heel wat ondernemers met een groei-ambitie. Wat me keer op keer verwonderde was waarom het ene bedrijf in no-time succesvol was en het andere in cirkeltjes bleef draaien. Het antwoord: betrokkenheid. Organisaties die er in slagen om hun mensen verliefd op hen te laten worden, behalen naast een gezonde bedrijfscultuur ook telkens opnieuw betere resultaten. Met “Groeien: dat is durven!” bracht Riet in 2020 een boek uit voor zowel startende als ervaren ondernemers; een concreet stappenplan om ondernemingen te laten groeien.

Lise Boutery

As a Business Coach in Sustainable HRM, Lise Boutery assists organisations in their transition to an agile and resilient organisational structure and culture, from high-level strategy to developing future-proof processes and procedures. Her clients include In The Pocket, Showpad, LoQutus, Ground Lion, AXI and Foodpairing.  Her passion for sustainable growth extends to her family life, kitchen and kitchen garden. As an extension of this, last year she became a board member at the Biodynamic cooperative ‘De Wassende Maan’ where equally strategic actions are being taken to cope with the purchasing power crisis.  Her passion is always to find the balance between Planet, People and Profit, both personally and professionally. Lise is keen to explore the pathway towards where this balance can be developed further the coming years.

Lettemieke Mulder

Al meer dan 15 jaar leidt Lettemieke duurzaamheidsprogramma’s volgens de waardes van het triple bottom line model bij wereldwijde merken waaronder Unilever, Tetra Pak, First Solar en Sony. Ze is gespecialiseerd in o.a. Multi-stakeholder partnering, duurzaam waardeketenbeheer, interne en externe beleidsmaking en communicatie, en het identificeren en ontwikkelen van op duurzaamheid gebaseerde kansen in markten wereldwijd. Voor  TheRockGroup en Bigtrees zet Lettemieke haar ervaring, internationale netwerk en energieke en betrokken aanpak in om samen met klanten te werken aan het ontwikkelen van oplossingen en het creëren van kansen, met de focus op voeding en energie. Als meertalige Nederlandse heeft Lettemieke gewoond, gewerkt en gestudeerd in het VK, de VS, Duitsland en Nederland, en woont ze momenteel in België.

Willem Roekens

Als beleidsadviseur informeerde hij klanten over de nieuwste EU-wetgevingsinitiatieven en hielp hij hun positie over te brengen aan beleidsmakers. Als projectmanagement consultant werkte hij samen met organisaties om hun projecten te aligneren met hun strategie en om de manier waarop projecten werden uitgevoerd te verbeteren. Willem werkte aan een reeks onderwerpen om duurzaamheid te bevorderen, onder meer door de opvolging van nieuwe EU-regels voor invasieve uitheemse soorten of ETS, het helpen van een rederij bij het verkrijgen van EU-financiering om haar emissies te verminderen, of het ondersteunen van het projectbeheer van Belgische organisaties die een sleutelrol spelen bij het faciliteren van duurzaam vervoer en hernieuwbare energie. 

is een activist vermomd als ondernemer. Wannes gelooft dat ondernemingen succesvoller zijn als ze duurzaamheid centraal stellen in hun strategie maar ook dat duurzame bedrijven succesvoller zijn als ze marketing en communicatie gebruiken om hun oplossing toegankelijker te maken. Wannes komt uit de duurzaamheidsbeweging waar hij de kracht van activisme leerde waarderen. Als ondernemer ontdekte hij de duurzame hefboom van bedrijven. Wannes is gefascineerd door gedragswetenschappen en innovatie-strategieën. Hij ziet ze als onmisbare tools in het decennium van duurzame actie. Zijn campagnes leverden tal van impact awards op. Hij werkte onder meer voor Reynaers Aluminium, Beaulieu International Group, Reynaers Group, Ajinomoto, Argenta en verzorgde tal van overheidscampagnes waaronder Donderdag Veggiedag.

Wannes Van Giel

Na haar opleiding in communicatie- en marketingmanagement werkte Anneleen 15jaar in de bedrijfswereld waar ze haar marketingervaring opbouwde. Zowel in grote internationale bedrijven als in kleinere familiebedrijven (Ontex International, Cookware Company, Veldeman). Het is daar dat Anneleen vaststelde hoe duurzaam ondernemen vaak niet de nodige aandacht krijgt. Vaak door een gebrek aan tijd, maar dikwijls ook door het ontbreken van kennis en ervaring. Als antwoord richtte Anneleen in 2020 MierO op, een kantoor dat noodzakelijke kennis naar de onderneming brengt en tijdsefficiënt de krijtlijnen uitzet voor een progressieve duurzaamheidsstrategie. 

Anneleen De Pau

Ann Debeuf

Ann Debeuf is lector en onderzoeker aan de AP Hogeschool, departement Media, Design & IT. Haar expertise is breed en gaat van concept over creatie tot het technische luik (denk aan colormanagement, advanced InDesign, alles rond PDF, digitale publicaties, ...) Momenteel ligt haarfocus meer op (duurzame) verpakkingen en structural design. Zij is ook auteur van het boek Plakkend Design. Een heldere vorm voor jouw boodschap. In de lay-out van het boek past ze zelf haar richtlijnen toe. Als onderzoeker ligt het thema ‘Responsible Design’ haar nauw aan het hart. Daar tracht ze impact te creëren bij visual designers door hen te ondersteunen en te inspireren in hun stappen rond duurzaamheid.

Ines Vanlangendonck 

Ines Vanlangendonck is de oprichter van Kamon. Voordien richtte ze met succes twee digitale agencies op, Foursevens en Redtree (nu Formica). Ze volgde in 2018 de opleiding Sustainability Leadership aan Cambridge University, wat leidde tot het idee voor Kamon, een digitale studio voor digitalisering van duurzame bedrijfsprocessen en diensten. Daarnaast is Ines ook actief als digitaal adviseur in de artistieke sector en spreekt ze regelmatig op conferenties over digitale duurzaamheid.

bottom of page