top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Vragen?

Heb je een idee dat je wil bespreken?
Een project dat je wil uitvoeren?
Laat het ons weten!

Have a look to some of our Branding cases.

Aankoopbeslissingen zijn emotioneel

 

En guess what!? Dat is voor duurzame merken minstens zo belangrijk als voor gewone merken. Omdat mensen zelden over een aankoop beslissen op puur rationele gronden, (anders zouden duurzame merken veel groter zijn) maar vooral op emotionele gronden. Hoe een merk voelt, klinkt, ruikt, eruitziet…

 

Nu, dat begint dus allemaal met je merkwaarden, zeg maar het DNA van je merk, en hoe je die waarden vertaalt in een identiteit. Bij bigtrees doen we eigenlijk niets voordat we die merkwaarden kennen. Dus mocht je die nog niet bepaald hebben, dan gaan we daar samen met jou naar op zoek. Je purpose (zeg maar, ‘wat je hebt toe te voegen aan de wereld’) helpen we je ook scherp stellen. En je Tone of Voice? Pats! Die bepalen we ook samen met jou.

Co-creatie galore!

 

Dat gaat allemaal over co-creatieve processen. In een of meerdere workshops, krijg je inzicht in waar jouw merk nou écht voor staat, wat de identiteit van je merk nu écht is. Niet dat dit extreem verrassende resultaten oplevert, niemand kent je merk zo goed als jij en je team, maar het is vaak wel extreem verhelderend om het nu eens helemaal in de juiste woorden op papier te zien staan. En niet onbelangrijk: om er eens samen met je kernteam ten gronde over te discussiëren en er helemaal op één over lijn te komen.

What we do

  • Logo design

  • Naming

  • Tone of voice

  • Animation

  • Brand illustration

  • Icon design

  • Brand guidelines

  • Animation

  • Brand illustration

  • Icon design

  • Brand guidelines

Kunnen we dan eindelijk beginnen te tekenen?

 

Nu, als we dat allemaal weten dan gaan we het hebben over je visuele merkidentiteit. Dan gaat het over logo’s, fonts, kleuren, huisstijlelementen, brand books, video guidelines, presentatietemplates, noem maar op. 

 

En opnieuw: de visuele identiteit is voor duurzame merken of bedrijven minstens even belangrijk als bij gewone merken of bedrijven. Want je merk kan qua overtuiging dan nog wel donkergroen zijn: dat wil niet zeggen dat groen de enige kleur is die je kan gebruiken. Denk maar eens aan Tony’s Chocolonely. Kun je je voorstellen dat dit een even groot succes zou zijn geworden als de verpakking eruit zou hebben gezien als your typical biowinkel chocoladewikkel? Niet echt, hé? 

 

Bij bigtrees werken we met een team van jonge frisse designers aangevuld met een goeie portie ervaren krachten. Zo vinden we voor elk merk een look & feel die perfect matcht met het DNA. En zo wordt jouw merk ervaren zoals jij wilt dat je merk ervaren wordt. Zo verhoog je de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van je merk. En zo verhoog je de loyaliteit van je klanten. Hoppa! Daar doen we het voor!

Even een klein misverstandje uit de wereld helpen: branding is niet hetzelfde als de visuele identiteit van je merk. Branding is het hele pakketje. Amazon directeur Jeff Bezos zei ooit dat “branding staat voor wat ze over je zeggen wanneer je niet in de kamer aanwezig bent”. Dit kan zowel positief, negatief als beide zijn. 

 

Het gaat bij branding dus om de emoties en connotaties die je merk oproept bij het publiek. Dat gebeurt natuurlijk voor een groot deel door de visuele communicatie van je merk. Maar niet alleen daardoor. Het gaat ook over de tone of voice die je gebruikt, over de muziek die je achter je video’s steekt, over hoe je antwoordt op een boze post op je social kanalen…

Logo, huisstijl, kleding, website, social media templates, noem maar op.

En wat natuurlijk ook niet mocht ontbreken was een ‘safarikit’…

Tuinrangers

Op straat, in kranten en magazines, online en in de kantoren: waar je ook kijkt, de huisstijl van Argenta ziet er overal hetzelfde uit. Dat komt omdat we de nieuwe identiteit van Argenta vertalen naar alle denkbare dragers. 

Argenta

Een logo als een kameleon.

Omdat er in Europa verschillende consumentenorganisaties zijn met elk hun eigen huisstijl, was het ook belangrijk dat het logo en de huisstijl van Approved by Tomorrow makkelijk aanpasbaar was.​

Approved by tomorrow

Branding.

Branding gaat over de emoties en connotaties die uw merk bij het publiek oproept.

bottom of page