Carbon Farming
Test Aankoop
Hoe help je consumenten-organisaties focussen op duurzaamheid?
Consumenten denken steeds duurzamer. Vroeger speelden prijs en kwaliteit een grote rol in het beslissingsproces. Vandaag is duurzaamheid een belangrijke derde factor. Hoe kan een consumentenorganisatie zoals Test Aankoop meer focussen op duurzaamheid?
Veel organisaties zoeken een stem in wat de belangrijkste trend voor het volgende decennium is: duurzaamheid. Wij zochten en vonden een prominente rol voor consumentenorganisatie Test Aankoop.
Speciaal voor Test Aankoop werkten we een platform uit, dat focus op duurzaamheid en kwaliteit: Approved by Tomorrow.
Onder deze noemer kan Euroconsumers (de koepel van Europese consumentenorganisaties waaronder ook Test Aankoop valt) duurzame producten in de kijker zetten.
Een logo als een kameleon
Omdat er in Europa verschillende consumentenorganisaties zijn met elk hun eigen huisstijl, was het ook belangrijk dat het logo en de huisstijl van Approved by Tomorrow makkelijk aanpasbaar was. Daarom werkten we het logo in negen primaire kleuren uit.
Uitrol in heel Europa
Approved by Tomorrow is sinds maart 2020 zichtbaar in campagnes in Spanje en Italië, maar wordt binnenkort ook in de rest van Europa uitgerold.
Klaar voor de toekomst
Het logo bestaat uit een samensmelting van de letter ‘A’ van ‘Approved’ en een checkmark; opgemaakt in dikke, ronde lijnen.
Het geheel geeft een optimistisch en toegankelijk beeld voor de toekomst. De huisstijl is speels, future proof en inzetbaar in verschillende kanalen.