Reynaers Group
MO*
Hoe verleid je MO*-lezers om betalend lid te worden?
Dat ene online artikel dat je zo graag wou lezen? Dat zit natuurlijk achter een paywall. Frustrerend. Met die insteek gingen we aan de slag voor MO* Magazine. In haar nieuwste campagne bindt het blad (dat vindt dat alle nieuws toegankelijk moet zijn voor iedereen) de strijd aan met online paywalls. En werft zo extra leden...
MO* Magazine kaart al jaren de schrijnende situaties in conflictgebieden over de hele wereld aan. In veel van die conflictgebieden worden muren opgetrokken die mensen zowel letterlijk als figuurlijk te verdelen. Denk aan de Berlijnse muur, de Mexicaanse muur, de Israëlische muur, …
Hoe minder muren, hoe beter
Onder de noemer ‘Hoe minder muren, hoe beter’, maakt het blad nu een sterk statement tegen muren in het algemeen en betaalmuren (of: paywalls) in het bijzonder.
Duidelijke strategie
De campagne ‘hoe minder muren, hoe beter’, is een verhaal dat ook strategisch perfect sluit: het nieuws dat MO* brengt is te belangrijk om achter een paywall te verbergen.
Daarom roept het blad al wie diepgaande journalistiek belangrijk vindt op om ProMO* te worden. Dat kan al vanaf vier euro per maand: er valt elk seizoen een gratis MO*-exemplaar in je bus én je kan gratis naar alle evenementen.
Online en offline campagne
De campagne leeft zowel online in bannering, als offline via advertenties en loopt erg goed. Op slechts een maand tijd werden al meer dan 100 lezers proMO*’s. En dat met enkel de eigen media van MO* ter beschikking.