Duurzaamheidsrapport
Hoe zet je duurzame producten in de spotlight?
Hiep, hiep, hiep! Het EU Ecolabel bestaat vijfentwintig jaar. Dat schreeuwt om een feestje… en om een nieuwe campagne. Voor dat laatste klopte de federale overheid bij ons aan.
Het Europees Ecolabel is het belangrijkste duurzaamheidslabel in Europa. Producten die aan deze strenge voorwaarden voldoen zijn niet alleen krachtig voor wie ze gebruikt, maar ook zacht voor de natuur. En maar goed ook, want onze natuur is best wel kwetsbaar.
Het allerstrengste testpanel
Voor deze campagne stelden we het allerstrengste testpanel samen. We laten namelijk geen mensen, maar dieren producten met het EU Ecolabel testen. Zij weten beter dan wie ook wat goed is voor de natuur.
Stevig staaltje teamwork
We boekten een radiocampagne op Studio Brussel, Vivacité & Pure FM. Een online campagne op Facebook en Youtube zette deze campagne extra kracht bij. Daarnaast gingen we ook praten met alle Belgische retailers. Delhaize, Carrefour, Kruidvat, Lidl en Colora gingen op onze uitnodiging in. Zij promoten het EU Ecolabel online, via radiospots en instore met rekaffichering. Bij Delhaize pakten we ook de winkelkarren in.
Deze campagne is opnieuw het resultaat van een fijne samenwerking met Dirk Domen. De illustraties zijn van de hand van Ina Hallemans. Zumo animeerde de social filmpjes (de beer, de krokodil en het schaap).
En onze radiospots kwamen tot stand in samenwerking met Studio Helsinki. Van een stevig staaltje teamwork gesproken.