Hoe geef je een frisse look aan een magazine dat je al jarenlang maakt?
MO* Magazine
Hoe help je een magazine aan een hoofdredacteur?
We gingen op zoek naar iemand die op de hoogte is van wat er in de verste uithoeken van de wereld gebeurt.
Gie Goris, hoofdredacteur van mondiaal magazine MO* gaat na zeventien jaar trouwe dienst met pensioen. Dus gaat MO* op zoek naar een nieuwe hoofdredacteur. Maar: waar vind je iemand die op de hoogte is van wat er in de verste uithoeken van de wereld gebeurt?
Een klassieke rekruteringscampagne? Daar bereiken we niet de juiste profielen mee. Daarom gaan op zoek naar een nieuwe MO*-hoofdredacteur waar we denken dat we ‘m kunnen vinden: in de verste uithoeken van de wereld. Op plekken waar eigenlijk alleen mensen kijken die wel heel erg geïnteresseerd zijn in mondiaal nieuws.
En de nieuwe hoofdredacteur?
De campagne werd via de social kanalen in een paar dagen tijd duizenden keren bekeken en tientallen keren gedeeld. En of MO* intussen een nieuwe hoofdredacteur vond? Dat komen we binnenkort te weten…
Internationale bannercampagne
We rolden een bannercampagne uit op minder bekende internationale nieuwssites zoals Haaretz (Israël), El Khabar (Tunesië), Phnom Penh Post (Cambodja) etc.
Een Vlaming die zo’n website bezoekt? Die krijgt een gepersonaliseerde banner te zien. Want wie z’n nieuws hier zoekt, zou wel eens een gedroomde hoofdredacteur voor MO* kunnen zijn.