top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Hoe geef je een frisse look aan een magazine dat je al jarenlang maakt?

MO* Magazine

Hoe motiveer je lezers om MO* financieel te steunen?

Voor haar werking is MO* Magazine afhankelijk van subsidies en financiële steun van sympathisanten. De toekomst van het blad hangt van die steun af. De vraag die bij MO* lange tijd op ieders lippen brandde was dan ook: halen we 2020?

420 extra ProMO*’s op één maand tijd. Dat is een stijging van meer dan 25%

Wie MO* Magazine een warm hart toedraagt, kan ProMO* worden. Voor vier euro per maand steun je het blad: er valt maandelijks een gratis MO*-exemplaar in je bus én je kan gratis naar alle evenementen.

Al 1.600 sympathisanten zijn ProMO*. Hoofdredacteur Gie Goris wou dat aantal graag zien stijgen tot 2.000. Voor onze campagne maakten wij daar 2.020 van...

Het allereerste klimaatfestival

We nodigden alle Gentenaars gratis uit op het allereerste klimaatfestival van de stad en doopten het Gent Aan Zee. Als we de komende jaren niets ondernemen, dan ligt Gent binnenkort ook écht aan zee. 

Verkeerde been

We bouwden een ietwat misleidende campagne rond de vraag ‘Halen we 2020?’.

In de copy leggen we uit dat het gaat om het aantal ProMO*’s: halen we 2020 ProMO*’s voor het jaar 2020 aanbreekt? Zodat MO* ook volgend jaar weer diepgravende mondiale journalistiek kan brengen?

420 extra ProMO*’s

Voor deze campagne hadden we enkel de eigen media van MO* tot onze beschikking: een paginagrote advertentie in MO* zelf; een postkaart die we op de cover van het decembernummer plakten; de social media van MO* Magazine en een e-mail naar alle nieuwsbriefabonnees.

Toch haalden we met die beperkte middelen op amper één maand tijd de 2020 ProMO*’s. Dat is een stijging van meer dan 25%. En daar zijn we best wel trots op. Zo werd 2019 toch nog best wel een prettig jaar!

bottom of page