top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Donderdag Veggiedag zorgde in 1 jaar voor voor 20 miljoen euro gratis publiciteit.

De campagne helpt en verleidt Vlamingen om minstens één dag per week geen vlees of vis, maar iets lekkers vegetarisch op het menu te zetten.

Al snel zetten cateraars, overheden, scholen en restaurants mee hun schouders onder Donderdag Veggiedag, door op donderdag een vegetarisch alternatief te promoten.

Sustainability Sessions

Hoe maak je van veggie het nieuwe normaal?

Dieren eten is niet meer van deze tijd. Een vegetarisch dieet voorkomt heel wat dierenleed en geeft onze uitgeputte planeet extra ademruimte. Hoe kunnen we ook rabiate vleeseters verleiden om de switch naar veggie te maken?

We riepen Gent uit tot vegetarische hoofdstad van de wereld.

Vegetarische hoofdstad


Samen met Eva riepen we Gent uit tot de vegetarische hoofdstad van de wereld. Een claim die op heel wat internationale persaandacht kon rekenen: het equivalent van 20 miljoen aan citymarketing.

1 op 2 Vlamingen wil minder vlees eten, maar weet niet hoe

Vegetarisch eten is niet alleen lekker en goed voor je gezondheid, maar ook goed voor de planeet. Minstens één dag per week veggie, kan echt een verschil maken. Het probleem? 1 op 2 Vlamingen wil wel graag minder vlees eten, maar weet niet goed hoe eraan te beginnen.

Meer dan een campagne

 

Donderdag Veggiedag is veel meer dan een campagne en groeide binnen de kortste keren uit tot een begrip.

 

  • We riepen Gent uit tot vegetarische hoofdstad van de wereld;

  • We praten over de culinaire ontdekkingstocht i.p.v over dierenleed;

  • Bekende koks leren mensen veggie koken;

  • Op donderdag bieden heel wat overheidsrestaurants, cateraars en bedrijven een veggie schotel aan;

  • We werken samen met producenten om het aanbod te verbreden;

  • We lanceerden een tv-spot voor Donderdag Veggiedag.

Het resultaat is dat de vleescompsumtie in Vlaanderen daalt en het aantal mensen dat vegetarisch eet of een vleesvrije dag inlast verdubbelde.

Steden in binnen- en buitenland kopiëren de campagne.

Over de landsgrenzen

 

En wat meer is: talloze steden in binnen- en buitenland kopiëren intussen de campagne. Ook andere steden voelden zich positief uitgedaagd en startten hun eigen veggiedag. 

bottom of page