top of page
Repair en Share werkt aan het bevorderen van herstel als essentieel onderdeel van de circulaire economie.
Repair en Share
Het Andermaal kookboek
Bigtrees en Sustainababbles creëerden de 'Repair Podcast’ waarin Britt in gesprek gaat met trendsetters die herstel in hun business model hebben geïntegreerd. Voor ontwerpers, aankopers en bedrijfsleiders die willen leren hoe ze herstel kunnen integreren in hun strategieën.
Inhoud van de podcasts:
-
AS Adventure bouwde een eigen hersteldienst op en voert schoen- en kledingreparaties uit in hun atelier. Daarnaast bieden ze technische wasservices en schoenonderhoud aan om de levensduur van producten te verlengen, zelfs voordat deze kapot gaan.
-
Åska Bikes kiest ervoor om de frames en batterijen van hun e-bikes lokaal in Vlaanderen te produceren. Hun fietsen zijn ontworpen met standaardonderdelen, wat zowel klanten als reparateurs het werk vergemakkelijkt.
-
Vanden Borre introduceerde een duurzaamheidsbarometer die klanten informeert over de levensduur en herstelbaarheid van producten. Voor elke productcategorie creëren ze een top drie, zodat consumenten beter geïnformeerde keuzes kunnen maken.
Campagne-uitvoering:
Naast de podcasts werden video’s, beelden en infographics geproduceerd en via LinkedIn verspreid om een breed publiek te bereiken. Omdat de campagne op zich al informeert, bereiken we een dubbel doel: awareness rond het topic en, voor wie dat wil, meer diepgaande info via de podcast.
De podcasts kregen ook een vervolg in het Magazine Trends, wat de zichtbaarheid van de campagne verder vergrootte en de kernboodschap van Repair en Share versterkte.
Hier kan je de podcast beluisteren
bottom of page