top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees
De Vlaming? Die heeft een baksteen in z’n maag. En dat merk je aan hoe we wonen: te groot en te versnipperd. Dat we in de toekomst anders moeten wonen, daar zijn zowat alle experts het over eens. Maar hoe maak je daar ook de Vlaming en lokale gemeentebesturen van bewust?

Werknemers

Inzichten voor lokale besturen

De Vlaamse Overheid wil eerst en vooral een online woontest lanceren. Zo staan alle Vlamingen al eens stil bij hoe ze nu wonen.

Daarnaast kan zo’n test inspiratie bieden aan wie bouwt of verbouwt. Tot slot geven de resultaten lokale besturen inzicht in hoe hun inwoners willen wonen. Zo kunnen ze er hun beleid op afstemmen.

Thuis in de toekomst

De Vlaamse Overheid vroeg ons hoe ze zo’n test het best in de markt kunnen zetten.

Eerst en vooral gaven we het initiatief een leuke naam: Thuis in de Toekomst. Logisch. We willen onderzoeken hoe de Vlaming zich in de toekomst beter thuis kan voelen.

Heel concreet moeten we ons dichter rond de dorpskernen nestelen. Zo creëren we meer leefruimte. Maar het zorgt er ook voor dat alle Vlamingen een pak aangenamer kunnen wonen. Denk aan:

  • Meer groen op wandelafstand

  • Alle handige voorzieningen dichtbij

  • Meer sociaal contact met de buren Efficiëntere (en dus goedkopere) infrastructuur

  • Beter openbaar vervoer

  • Ruimte voor hernieuwbare energie

 

 

De grootste uitdaging? Vlamingen warm maken voor dit nieuwe wonen. 

Naar een campagne

Vervolgens bouwden we een campagne voor het grote publiek. De campagne focust op de individuele voordelen van het nieuwe wonen voor elke Vlaming.  

Om de creatie vorm te geven, werkten we nauw samen met De Kwekerij. Zij bouwden de prachtige papieren maquettes die je terugziet in print, op social en in de tv-spots. 

Daarnaast werkten we ook samen met De Madammen op Radio 2. Naar aanleiding van Thuis in de Toekomst maakten ze 3 reportages rond het thema wonen.

bottom of page