




The good
side of walls
Orac
Alsiflex B2B campagne

Orac maakt prachtige architecturale elementen voor muren en plafonds. Het Belgische familiebedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal gerenomeerde speler in de interieurbouw. Ze ontwerpen muren niet enkel in functie van de estethiek maar ook met een stevig commitment aan duurzaamheid en social responsibililty.

Bij Orac heet die duurzaamheidsstrategie “The good side of walls”. En die zit overal in hun dagelijkse aanpak verwoven. Volgens de drie principes: Good for Planet, Good for People en Good for Communities maken ze strategische keuzes en streven ze naar betekenisvolle transformatie van de industrie.

Dat streven wordt al sinds 2021 vertaald in een duurzaamheidsverslag. En dit jaar voor het eerst ook in een vrijwillig CSRD rapport. Onze experts verwerkten samen met de “Oracians” alle verreiste specifieke data, analyseerden de volledige waardeketen en voerden de dubbele materialiteitsanalyse uit.

Al die data werden vertaald in leesbare teksten en twee even helder als elegant vormgegeven verslagen; het volledige CSRD verslag en de “duurzaamheidsbrochure”.
Gelukkig was het voorbereidende werk zeer meticuleus uitgevoerd want de deadlines waren strak. En het resultaat mag er wezen!