top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Vragen?

Heb je een idee dat je wil bespreken?
Een project dat je wil uitvoeren?
Laat het ons weten!

Intern beginnen is extern winnen. Het lijkt soms alsof interne communicatie er een beetje bijhangt. Alsof het niet zo belangrijk is. Maar niets is minder waar. Stel, je wil jouw organisatie een duurzame richting insturen? Je investeert in de R&D om je processen te verduurzamen, in reporting & monitoring en je wil je geweldige nieuwe visie aan de wereld kenbaar maken.

Wie wil je dan eerst overtuigen? Je belangrijkste stakeholders en tevens de grootste ambassadeurs van je merk: je medewerkers. Want stel dat zij aan de buitenwereld uitdragen het allemaal niet zo belangrijk te vinden, dan is de kans vrij groot dat je volledige project een flop wordt.

Have a look to some of our Interne Communicatie cases.

Naast de algemene campagne, rolden we ook een interne campagne uit. Zo kregen alle medewerker een stapeltje nieuwe naamkaartjes toegestuurd, die met een leuke knipoog de naamsverandering introduceerden.

NCOI Nieuwe naam

Gebrekkige communicatie is voeding voor frustratie

 

Als laatste op de hoogte zijn of zelfs van klanten te horen krijgen wat er gaande is binnen het bedrijf zorgt nu eenmaal voor frustraties. Communiceer met je medewerkers, vertel waarom je het zo aanpakt en betrek hen in het proces. Dat kan door eenvoudigweg meer te praten of betere mails te sturen. Maar soms is ook een interne campagne of event van toepassing.

Een heldere visie motiveert de werknemers om samen resultaten te behalen. Goede interne communicatie zorgt voor meer verbondenheid binnen het bedrijf. Ook loopt de externe communicatie soepeler én met meer succes. Als iedereen dezelfde visie deelt, kun je je als bedrijf onderscheiden.

Het overgrote deel van je interne communicatie is always on. Goed luisteren, veel praten, goede nieuwsbrieven sturen en vooral niet vergeten te checken of je boodschap ook is aangekomen. Of zoals George Bernard Shaw zei: “The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place.” Maar om dat echt goed te doen, en het niet te laten ondersneeuwen als het druk is, heb je een plan nodig. Met het opstellen van zo’n plan helpen we je graag.

Een push is op zijn plaats

En soms moet je je interne communicatie even een extra push geven. Met een campagne op maat van je medewerkers. Om ze te bedanken, extra te motiveren of mee te nemen in een nieuw verhaal. Dat hoeft niet altijd met grote middelen te zijn. Maar wel altijd 100% raak. Dus soms is het sturen van een gepersonaliseerde reep chocolade een veel beter idee dan het draaien van een dure video. En is het samen in de fik steken van het kantoormateriaal met je oude logo veel verbindender dan welke gelikte presentatie dan ook. De enige manier om daar achter te komen is om er samen aan te werken. En dat doen we graag!

Meer voordelen dan je denkt

 

Maar investeren in betere communicatie heeft nog meer voordelen. Je werft bijvoorbeeld sneller talent aan. Je verhoogt de betrokkenheid van je medewerkers en dat zorgt op haar beurt weer op een veel minder hoog verloop. En je creëert een hechtere bedrijfscultuur.

Interne Communicatie.

Intern beginnen is extern winnen. 

bottom of page