
Je gelooft rotsvast in duurzaamheid, maar hoe krijg je ook je collega’s en klanten mee in dat verhaal? Tijdens deze inspirerende ochtend onthult Wannes vijf inzichten uit de gedragswetenschap die jouw duurzame intenties omzetten in een overtuigend verhaal dat wérkt. Na de keynote gaan we in een ronde tafel met de aanwezigen dieper in op de uitdagingen en kansen binnen duurzame communicatie.
We leerden op het sustainable event heel wat bij. Onder andere dat we toch nog altijd meer geïnteresseerd zijn in elkaars persoonlijke verhalen dan in internationaal voetbal. Maar ook dat we, als we naar die verhalen luisteren, meteen voelen dat we dichter bij elkaar staan dan we denken. Emoties zijn de meest efficiënte manier om aan informatie-overdracht te doen.
We leerden dat, hoewel we graag argumenteren, ons brein is ontworpen om die argumenten te ontkrachten als ze niet in de overtuiging passen die we al hadden en dat het daarom bezig is om een dieper liggende gemeenschappelijke waarde te zoeken waarin we wél overeenstemmen. Van daaruit vinden je argumenten dan wel vruchtbare grond. We zagen ook dat kortetermijnbeloningen de onzekerheid over de toekomst kunnen opheffen, maar ook dat die beloningen helemaal niet duur of ingewikkeld hoeven te zijn. De sticker die je kind kreeg na de vaccinatie, die hij deed om de grootouders te beschermen, krijgt zo opeens een sterke strategische onderbouw. En we leerden ook dat we in beweging komen bij positieve vooruitzichten.
Welke onderwerpen zou jij graag aan bod zien komen?


























