top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees
Banner_homepage-08.jpg
Banner_homepage-05.png

25.11

Hoe overtuig je
anderen van jouw
duurzame ideeën?

Je gelooft rotsvast in duurzaamheid, maar hoe krijg je ook je collega’s en klanten mee in dat verhaal? Tijdens deze inspirerende ochtend onthult Wannes vijf inzichten uit de gedragswetenschap die jouw duurzame intenties omzetten in een overtuigend verhaal dat wérkt. Na de keynote gaan we in een ronde tafel met de aanwezigen dieper in op de uitdagingen en kansen binnen duurzame communicatie.

We leerden op het sustainable event heel wat bij. Onder andere dat we toch nog altijd meer geïnteresseerd zijn in elkaars persoonlijke verhalen dan in internationaal voetbal. Maar ook dat we, als we naar die verhalen luisteren, meteen voelen dat we dichter bij elkaar staan dan we denken. Emoties zijn de meest efficiënte manier om aan informatie-overdracht te doen.

 

We leerden dat, hoewel we graag argumenteren, ons brein is ontworpen om die argumenten te ontkrachten als ze niet in de overtuiging passen die we al hadden en dat het daarom bezig is om een dieper liggende gemeenschappelijke waarde te zoeken waarin we wél overeenstemmen. Van daaruit vinden je argumenten dan wel vruchtbare grond. We zagen ook dat kortetermijnbeloningen de onzekerheid over de toekomst kunnen opheffen, maar ook dat die beloningen helemaal niet duur of ingewikkeld hoeven te zijn. De sticker die je kind kreeg na de vaccinatie, die hij deed om de grootouders te beschermen, krijgt zo opeens een sterke strategische onderbouw. En we leerden ook dat we in beweging komen bij positieve vooruitzichten.

Wil je deze inzichten ook maar kon je er helaas niet bij zijn? Boek dan een meeting met Wannes

Welke onderwerpen zou jij graag aan bod zien komen?

Multi choice
Dank je wel ook aan alle aanwezigen om ook hun insights te delen, als je die wil ontdekken, zorg dan dat je er de volgende keer lekker bij bent.

Bekijk de foto's

Wil je
meer info?

Freddy_foto-02.png
bottom of page