top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Werknemers

Argenta

Hoe geef je een bank een herkenbare visuele identiteit?

Argenta heeft álles: geweldige klanten, fantastische werknemers, een uitgebreid netwerk van kantoren, … Maar van sommige dingen heeft Argenta net iets té veel: te veel versies van het logo bijvoorbeeld, te veel tinten groen en wel heel veel… appels. Of wij hun huisstijl grondig onder handen kunnen nemen? Natuurlijk.

Van sommige dingen heeft Argenta net iets té veel...

Klaar voor het grote publiek

 

Tot slot namen we ook het interieur en het meubilair van de hoofdzetel onder handen. Het resultaat van dit alles stelden we aan alle kantoorhouders voor in Kinepolis Antwerpen.

Waar te beginnen?

 

We vertrekken van de merkwaarden van Argenta: dichtbij, ondernemend, pragmatisch, eenvoudig en duurzaam. Samen met de klant maken we een visuele vertaling van deze vijf waarden. Dit wordt de basis van de nieuwe huisstijl.

Naar de essentie

 

Op basis van deze nieuwe visuele waarden herleiden we de huisstijl van Argenta tot de essentie. Samen met Brand Designer Henk Willems stellen we een nieuw kleurenpalet samen, voegen enkele frisse grafische accenten toe en gooien alle appels - behalve één - bij het fruitafval.

Van kop tot teen

Op straat, in kranten en magazines, online en in de kantoren: waar je ook kijkt, de huisstijl van Argenta ziet er overal hetzelfde uit. Dat komt omdat we de nieuwe identiteit van Argenta vertalen naar alle denkbare dragers. Niko Caignie en Bouncerocks verzorgen de fotografie. Bekijk hieronder de brand-video.

Het oor wil ook wat

Hoe Argenta klinkt? Daar bogen we samen met Sonhouse het hoofd over. Resultaat? Een herkenbaar en fris audiologoLuister gerust zelf.

bottom of page