Interne campagne
Naast de algemene campagne, rolden we ook een interne campagne uit. Zo kregen alle medewerker een stapeltje nieuwe naamkaartjes toegestuurd, die met een leuke knipoog de naamsverandering introduceerden.
Daarnaast stuurden we het personeel gedurende 4 weken ludieke lessen om NCOI helemaal ingeburgerd te maken. Zo kreeg iedereen in coronatijden een pretpakket met onder andere een gebrande koffiemok.
Werknemers
NCOI Learning
Hoe zorg je dat iedereen je nieuwe naam kent?
Kluwer Opleidingen verandert van naam. Voor deelnemers en cursisten verandert er weinig. Maar hoe zorg je er voor dat iedereen weet dat Kluwer Opleidingen voortaan NCOI Learning heet? We besloten de sterkte van het merk uit te spelen en organiseerden een opleiding... succesvol van naam veranderen.
Een naamsverandering campagne heeft eigenlijk maar één doel: duidelijkheid scheppen over de nieuwe naam. Je vertelt dat je naam verandert - niet meer en niet minder.
Een naamsverandering campagne heeft eigenlijk maar één essentiële taak: duidelijkheid scheppen over de nieuwe naam.
Belgische twist
Naast een naamsverandering had deze opdracht nog een extra uitdaging in petto. NCOI Learning is een door en door Nederlands merk. Aan ons om ervoor te zorgen dat de mayonaise ook in België pakt.
Na uitgebreide analyse van het merk NCOI Learning en de Belgische markt, stelden we een alternatieve huisstijlgids op. Eentje die beter aansluit op het profiel van de Belgische consument.
Succesvol van naam veranderen
Maar: het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als je dat ook op een leuke manier kan doen.
Daarom bouwden we voor Kluwer Opleidingen geen campagne - zoals we voor onze andere klanten doen, maar wel een echte opleiding, namelijk de opleiding "Succesvol van Naam veranderen".
Aan de hand van een aantal speelse en bondige lessen op radio, in bannering en via e-mail vertellen we hoe je succesvol van naam verandert.