top of page
  • linkedin bigtrees
  • instagram bigtrees
  • facebook bigtrees

Vragen?

Heb je een idee dat je wil bespreken?
Een project dat je wil uitvoeren?
Laat het ons weten!

Have a look to some of our Full Service Advertising cases.

Hoe werkt dat dan?

 

Hoe het in zijn werk gaat? Bij bigtrees is er één echt belangrijk verschil met andere full service advertising bureau’s: We make good things grow. Ofwel: wij helpen enkel goeie dingen groeien. Dat wil niet zeggen dat enkel hyper duurzame bedrijven klant mogen worden. We helpen ook bedrijven in transitie met communicatie over hun duurzaam verhaal. Maar dat gaat over een andere tak van sport, namelijk: duurzaamheidscommunicatie. 

 

Elke communicatiecampagne begint met het bepalen van een duidelijke strategie. Samen bepalen we je communicatiedoelstelling en de snelste, of liever beste weg daarnaartoe. We leggen de basis voor een strategisch concept, waarbij we gebruik maken van inzichten uit de gedragseconomie en de consumentenpsychologie. Aan het eind van dat proces weten we “wat” we gaan zeggen, tegen wie, en via welke kanalen. Dat is het ‘rationele’ stuk van het verhaal. Maar zoals een wijs man ooit zij: “Ratio leidt tot conclusies, emotie leidt tot actie.” Tijd voor wat emotie, dus…

Truth, well told

 

David Ogilvy, een Amerikaanse reclameman uit den goeden ouden tijd, zei altijd: “Tell the truth but make it fascinating”. Het verhaal gaat dat hij op een morgen door New York liep en een blinde dakloze zag bedelen. Op zijn kartonnen bord stond: “I’m blind, please help”. En in plaats van de arme man een centje te geven pakte hij zijn dikke stift uit zijn binnenzak (die had hij daar natuurlijk toevallig zitten) en herschreef hij het bedelbord naar: “It’s springtime and I’m blind.”

What we do

  • Video scrip

  • Copywriting

  • Campaign design

  • Printing ads

  • Multimedia ads

  • Radio ads

  • Video scrip

  • Copywriting

  • Campaign design

  • Printing ads

  • Multimedia ads

En dat is in principe waar creatie om gaat. In plaats van een feitelijke boodschap en een onpersoonlijke call to action werd er hier in één zinnetje een verhaal verteld dat een beroep doet op je menselijkheid. Je kreeg direct empathie voor die arme gast die niet kon genieten van het lentezonnetje, de ontluikende bloemen en de mooie meiden die opeens weer overal vandaan lijken te komen. Niet verrassend dat het bekertje van de blinde dakloze aan het eind van de dag vol zat. “Thruth, well told”, zoals een ander reclameman uit die tijd het noemde. Maar goed, zo zijn er natuurlijk talloze voorbeelden om duidelijk te maken dat het niet alleen gaat over wat je te vertellen hebt maar ook over hoe je het vertelt. 

Het haakje waaraan je boodschap blijft hangen

Dat laatste noemen we creatie. Voordat we je communicatie uitrollen, blazen we je graag omver met een creatief concept – een creatieve kapstok waaraan we de volledige campagne ophangen. Het is de uitwerking van dat concept dat zorgt voor herkenbaarheid bij je verschillende doelgroepen, dat maakt dat je boodschap aankomt en ergens een emotioneel haakje heeft zodat het blijft hangen. Zodat mensen het kunnen navertellen. En met emotioneel bedoelen we niet per definitie een tearjerker. Eens goed lachen om een platte grap is ook emotie, het genot om een spitsvondigheid te herkennen waarvan je denkt dat je buurM/V ‘m gemist heeft, eveneens. Het zijn die kleine gevoelens die jouw boodschap doen landen, die jouw bedrijf relevant maken. En waarmee wij jouw positieve impact op je omgeving vergroten.

Kijk eens aan: het A-woord. Ja, we pleiten schuldig: we doen aan advertising - maar dan wel voor de goede zaak. Door duurzame keuzes te promoten helpen we goede dingen groeien. Dus of je nu een digitale of offline campagne wil, of je droomt van GRP’s of een klein activatie-ideetje zoekt, we zetten graag onze tanden in jouw project. Omdat we geloven dat we met advertising de wereld kunnen redden!

En ja, we doen dat “full-service”. Dat wil zoveel zeggen als dat we al je marketing-, reclame- en promotiebehoeften op digitale én analoge platforms aankunnen. Hoe kunnen we dat? Doordat we graag en goed samenwerken. We hebben als relatief kleine speler natuurlijk niet op alle vlakken experts in huis. maar we hebben wel in alle disciplines partners met wie we goede ervaring hebben opgedaan.

Het Europees Ecolabel is het belangrijkste duurzaamheidslabel in Europa. Producten die aan deze strenge voorwaarden voldoen zijn niet alleen krachtig voor wie ze gebruikt, maar ook zacht voor de natuur.

Ecolabel

Dat we in de toekomst anders moeten wonen, daar zijn zowat alle experts het over eens. Maar hoe maak je daar ook de Vlaming en lokale gemeentebesturen van bewust?

Thuis in de Toekomst

Kinderen grootbrengen? Daar sta je gelukkig nooit alleen voor: je hebt ouders, buren, vrienden en leerkrachten op wie je kan rekenen. En met je financiële vragen kan je altijd terecht bij de gezelligste bank van het land: Argenta. Daarom lanceerden we samen met hen 'Welkom in de familie'.

Argenta

Duurzame communicatie.

We geloven dat we met advertising de wereld kunnen redden!

bottom of page